loading...
از هر جا
مهران بازدید : 120 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

چرا كامپیوتر مرتب ری استارت می شود؟

كامپیوتری كه مرتب ری استارت می شود معمولاً مشكل نرم افزاری دارد كه با رفع آن این معضل قابل حل است. اما ری استارت مداوم یك كامپیوتر می تواند علت های مختلفی داشته باشد. نسخه های جدید ویندوز دیگر دیگر آن صفحه معروف آبی رنگ را نمایش نمی دهند، بلكه كامپیوتر ری استارت می شود. به این امید كه مشكل با این ری استارت حل می شود. این عمل با این تئوری صورت می گیرد كه اگر مشكلی برای سیستم عامل پیش آمده باشد با یك ری استارت بر طرف می شود. البته اغلب اوغات این امر صحیح است. اما اگر مشكل سخت افزاری باشد ممكن است این روش موثر واقع نشود. و كامپیوتر همینطور ری استارت شود و این وضعیت تا زمانیكه برق كامپیوتر خود را قطع كنید ادامه دارد.

در ویندوز ویژگی ری استارت خود كار را غیر فعال كنید.

با كلیك سمت راست روی ایكونMy Computerو انتخابPropertiesوارد قسمتAdvancedشوید. و در آن بدنبالStart up and Recoveryبگردید. در آنجا رویSettingكلیك كنید در این قسمت می توانید با برداشتن تیك گزینهAutomatically Restartاین ویژگی را غیر فعال كنید. حال اگر مشكلی برای كامپیوتر پیش آید باید آن صفحه خطای آبی رنگ نمایش داده شود. این صفحه آبی می تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد و با استفاده از آن راه حلی برای مشكل خود بیابید.

درSafe Modeری استارت كنید.

كامپیوتر خود را ری استارت كنید وF8را بزنید و از بین گزینه هایی كه در برابر شما ظاهر می شودSafe Mode with Networkingرا انتخاب كنید و كلید اینتر را بزنید.با وارد شدن بهSafe Modeمی توانید هر نرم افزاری را كه جدیداً نصب كرده اید حذف كنید. همچنین می توانید درایو های سخت افزار مشكل دار را دوباره نصب كنید یا حتی نسخه جدید آن را از اینترنت بگیرید و نصب كنید. اگر درSafe Modeتوانستید مشكل را حل كنید مورد نرم افزاری است. ولی اگر كامپیوتر شما حتی درSafe Modeری استارت می شود، احتمال سخت افزاری بودن مورد زیاد است.

رم و هارد دیسك كامپیوتر خود را اسكن كنید

نرم افزار های كمكی وجود دارند كه می توانند هارد دیسك و رم كامپیوتر شما را برای تشخیص مشكلات احتمالی اسكن كنند. اگر رم كامپیوتر شما خراب شده باشد می تواند نا پایداری های زیادی برای كامپیوتر ایجاد كند. و اگر هارد دیسك كامپیوتر شما خراب باشد یا در آن بد سكتور ایجاد شده باشد و سیستم عامل بخواهد اطلاعات این بد سكتور ها را بخواند مشكل خود را نشان خواهد داد.

برای رم در ویندوز نرم افزار خاصی وجود ندارد كه بتواند همه مشكلات آنرا تشخیص دهد و باید از یك نرم افزار دیگر كمك بگیرید. یكی از نرم افزار های قوی در این زمینهMemtestاست، كه می توانید آنرا از اینترنت دانلود كنید.سپس باید آنرا روی یكCDرایت كنید. آنگاه می توانید كامپیوتر خود را ری استارت كنید. تا اسكن آغاز شود اگر اسكن آغاز نشد باید در تنظیمات بایاس مادربرد خود الویت بوتBoot Priorityرا بهCD ROMاختصاص دهید. یا به عبارت دیگرCD ROMرا اولین گزینه برای بوت انتخاب كنید. اگر از ویندوز ویستا استفاده می كنید می توانید از نرم افزار كمكیRam ScannerدرAdministrative Toolsدر كنترل پانل استفاده كنید. و بدین وسیله از سلامت رم خود اطمینان حاصل نمایید.

برای هارد دیسك واردMy Computerو روی درایوCكلیك سمت راست كنید.Propertiesرا انتخاب كنید. آنگاه در قسمتToolsبدنبالError Checkingبگردید در زیر مجموعه آن رویCheck Nowكلیك كنید. دفعه بعد كه كامپیوتر بوت می شود (بالا می آید) یك اسكن كامل انجام می دهد.

آخرین عملیات نرم افزاری كه می توانید انجام دهید. به اصطلاح فلش كردن بایاس كردناست در مواردی خاص بعضی مشكلات سخت افزاری با فلش كردن بایاس رفع می گردد ولی برای اینكار باید به یك نمایندگی یا تعمیركار مجاز و معتبر كه دانش آنرا داشته باشد مراجعه كنید. وگرنه احتمال صدمه دیدن آن زیاد است.اگر هنوز كامپیوتر شما ری استارت می شود باید منبع تغذیه را تعویض نمایید. اگر مشكل حل نشد آنگاه به سراغ مادربرد بروید. منبع تغذیه یكی از ارزان ترین قمت های كامپیوتر است و علت بسیاری از ری استارت های نا خواسته است. در تعویض منبع تغذیه حتماً به توان آن كه بر حسب وات است توجه نمایید. توان منبع تغذیه جدیدی كه نصب می كنید باید بزرگتر مساوی منبع تغذیه قبلی باشد. مثلاً اگر منبع تغذیه قبلی شما 350 وات بوده است می توانید یك منبع تغذیه 250 وات یا 400 وات یا حتی بزرگتر انتخاب كنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 215
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,714
  • بازدید کلی : 42,420